logo

Szkolenia i certyfikaty ECDL

Szkolenie Basic (moduły B1-B4)

szkolenie komputerowe 8Szkolenie ECDL Basic umożliwi Ci kompleksowe przygotowanie do zdawania egzaminów na certyfikat ECDL BASE. Certyfikat ten zaświadcza, że jego posiadacz potwierdził podstawowe kompetencje komputerowe, umożliwiające korzystanie z komputera w dzisiejszym świecie. Jest to podstawowy certyfikat dla pracowników wszystkich specjalności, którzy na co dzień posługują się komputerem, korzystają z Internetu, tworzą i edytują dokumenty oraz arkusze kalkulacyjne. Szkolenie to składa się z następujących kursów: Podstawy pracy z komputerem (B1), Podstawy pracy w sieci (B2), Przetwarzanie tekstów (B3), Arkusze kalkulacyjne (B4).

ILOŚĆ GODZIN SZKOLENIA: 40 GODZIN (8 dni po 5 godzin)

KOSZT UCZESTNICTWA W SZKOLENIU: od 1400 zł /osobę (cena jest uzależniona od liczby uczestników szkolenia i miejsca organizacji)

LICZBA UCZESTNIKÓW SZKOLENIA:

indywidualne (mała grupa)  1-3 osoby
indywidualne (duża grupa)  8-10 osób
grupowe (dla firm i instytucji)  8-10 osób

JAKIE KORZYŚCI DAJE TO SZKOLENIE ?

Podstawy pracy z komputerem (B1)
Na tym kursie zdobędziesz wiedzę i umiejętności w zakresie podstawowych zagadnień z zakresu technologii informacyjnej (TI), budowy komputera, prawidłowej interpretacji pojęć hardware i software, podstawowych pojęć TI, stosowania oprogramowania użytkowego w codziennej pracy oraz możliwości wykorzystania sieci komputerowych, zagadnień związanych z ochroną zdrowia i bezpieczeństwa użytkowników komputera a także znaczenia czynników zewnętrznych wiążących się z użytkowaniem sprzętu komputerowego oraz aspektów prawnych związanych z użytkowaniem komputera.

Podstawy pracy w sieci (B2)
Na kursie tym zdobędziesz wiedzę i umiejętności w zakresie podstawowych zasad i terminów związanych z wykorzystaniem Internetu oraz znajomości podstawowych zasad dotyczących bezpiecznego dostępu do Internetu, a także dowiesz się jak wyszukiwać informację w sieci WWW stosując przeglądarkę stron WWW i dostępne narzędzia wyszukiwania. Poznasz podstawowe zasady i terminy związane z pocztą elektroniczną (e-mail) wraz z zasadami bezpieczeństwa, wykorzystania oprogramowania do wysyłania i przyjmowania poczty elektronicznej oraz dołączania plików do listów elektronicznych oraz zarządzania folderami w programach pocztowych.

Przetwarzanie tekstów (B3)
Na kursie tym zdobędziesz wiedzę i umiejętności w zakresie wykorzystywania programu do edycji tekstu i wykonywanie podstawowych zadań związanych z tworzeniem, formatowaniem, drukowaniem dokumentów i przygotowaniem ich do rozpowszechnienia (dystrybucji), kopiowania i przenoszenia fragmentów tekstu w obrębie jednego dokumentu i pomiędzy otwartymi dokumentami, stosowania niektórych funkcji zaawansowanych związanych z tworzeniem standardowych tabel, umieszczaniem w tekście obrazów i grafik oraz tworzenia korespondencji seryjnej.

Arkusze kalkulacyjne (B4)
Na kursie tym zdobędziesz umiejętności związane z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego i wiedzę na temat tworzenia, formatowania, modyfikacji i zastosowania arkusza w wybranych obszarach zastosowania, tworzenia standardowych formuł matematycznych i logicznych, używając podstawowych funkcji matematycznych, statystycznych i logicznych oraz tworzenia i formatowania wykresów.


JAKI JEST PLAN SZKOLENIA ?

Podstawy pracy z komputerem (B1)

OMAWIANE DZIAŁY

 OMAWIANE ZAGADNIENIA

Komputery i sprzęt

   •   ICT
   •   Sprzęt
   •   Oprogramowanie i licencjonowanie
   •   Uruchamianie, zamykanie

Pulpit, ikony, ustawienia

   •   Pulpit i ikony Korzystanie z okien
   •   Narzędzia i ustawienia

Efekty pracy

   •   Praca z tekstem
   •   Drukowanie

Zarządzanie plikami

   •   Pliki i foldery Organizacja plików i folderów
   •   Przechowywanie i kompresja

Sieci

   •   Pojęcia związane z siecią
   •   Dostęp do sieci

Bezpieczeństwo i higiena pracy

   •   Ochrona danych i urządzeń
   •   Złośliwe oprogramowanie
   •   Zdrowie i ochrona środowiska

Podstawy pracy w sieci (B2)

OMAWIANE DZIAŁY

 OMAWIANE ZAGADNIENIA

Zasady przeszukiwania Internetu

   •   Kluczowe zasady
   •   Zabezpieczenia i bezpieczeństwo

Przeglądanie Internetu

   •   Korzystanie z przeglądarek Narzędzia i ustawienia
   •   Zakładki
   •   Drukowanie z Internetu

Informacje uzyskane z Internetu

   •   Szukanie
   •   Krytyczna ocena treści
   •   Prawo autorskie, ochrona danych

Pojęcia związane z komunikacją

   •   Komunikacja online
   •   Narzędzia komunikacyjne

Używanie poczty elektronicznej

   •   Wysyłanie poczty
   •   Odbieranie poczty Narzędzia i ustawienia
   •   Organizacja poczty Używanie kalendarza

Przetwarzanie tekstów (B3)

OMAWIANE DZIAŁY

 OMAWIANE ZAGADNIENIA

Pierwsze kroki

  • tworzenie nowego dokumentu
  • zapisywanie na dysku
  • otwieranie zapisanych dokumentów
  • zapisywanie dokumentu pod inną nazwą i w innym formacie
  • ustawienia programu (widoki, paski narzędzi)
  • Pomoc Microsoft Word.

Podstawowe operacje w dokumencie

  • poruszania sie po dokumencie
  • wprowadzanie i poprawianie tekstu
  • metody zaznaczania, kopiowania i przesuwania i usuwania fragmentów tekstu
  • pisownia i gramatyka
  • cofanie i powtarzanie czynności.

Formatowanie tekstu

  • formatowanie znaku
  • formatowanie akapitu
  • tworzenie list numerowanych
  • wykorzystanie stylów.

Przygotowanie dokumentu do wydruku

  • ustawianie marginesów i orientacji strony
  • tworzenie nagłówków i stopek
  • automatyczna numeracja stron
  • podgląd i drukowanie sporządzonych dokumentów (wybór opcji drukowania).

Tworzenie i modyfikacja tabel

  • automatyczne wstawianie tabel
  • zaznaczanie i scalanie komórek
  • wstawianie i usuwanie kolumn oraz wierszy
  • zmiana rozmiaru, obramowania, cieniowanie.

Zastosowanie grafiki w dokumencie

  • wstawianie, kadrowanie i zmiana rozmiaru rysunków
  • wstawianie i formatowanie wykresów.
Korespondencja seryjna
  • dokument główny
  • wykorzystywanie baz danych do tworzenia korespondencji seryjnej.

Arkusze kalkulacyjne (B4)

OMAWIANE DZIAŁY

 OMAWIANE ZAGADNIENIA

Pierwsze kroki

  • tworzenie nowego pliku
  • zapisywanie na dysku
  • otwieranie zapisanych dokumentów
  • zapisywanie dokumentu pod inną nazwą i w innym formacie¬
  • elementy okna programu Excel
  • ustawienia programu (widoki, paski narzędzi)
  • poruszanie się po skoroszycie
  • pomoc MS Excel.

Podstawowe operacje na danych

  • wprowadzanie i edycja wszystkich typów danych
  • zaznaczanie komórek, wierszy i kolumn
  • czyszczenie zawartości komórek
  • kopiowanie i przenoszenie danych
  • szukanie i zamiana.

Podstawowe operacje na arkuszach

  • wstawianie nowego arkusza
  • zmiana nazwy arkusza
  • usuwanie arkusza
  • kopiowanie i przenoszenie arkusza.

Formatowanie

  • wykorzystanie autoformatowania
  • formatowanie liczbowe, walutowe, procentowe, tekstowe
  • obramowanie i cieniowanie komórek
  • zmiana koloru i położenia tekstu
  • zastosowanie Malarza Formatów.

Formuły i funkcje

  • zagadnienia budowania, edycji i kopiowania formuł
  • omówienie wszystkich trybów adresowania
  • wykorzystanie podstawowych funkcji MS Excel
  • wykorzystanie wybranych funkcji wbudowanych Excela
  • analiza formuł (Inspekcja).

Operacje na listach danych

  • sortowanie
  • filtrowanie danych przy wykorzystaniu Autofiltru.
Wykresy i grafika
  • korzystanie z Kreatora wykresów
  • modyfikowanie wykresów.
Ustawienia strony i przygotowanie dokumentu do wydruku
  • formatowanie i podział stron do wydruku
  • tworzenie nagłówka i stopki
  • podgląd i drukowanie zawartości arkusza.

*Plan szkolenia może być zmieniony w zależności od potrzeb i możliwości uczestników.

 

Szkolenie e-Obywatel (e-Citizen)

szkolenie komputerowe 6Celem szkolenia jest nabycie umiejętności zaawansowanej obsługi Internetu i aplikacji komputerowych niezbędnych do funkcjonowania we współczesnym świecie jako e-obywatel.

ILOŚĆ GODZIN SZKOLENIA: 20 GODZIN (4 dni po 5 godzin)

KOSZT UCZESTNICTWA W SZKOLENIU: od 700 zł /osobę (cena jest uzależniona od liczby uczestników szkolenia i miejsca organizacji)

LICZBA UCZESTNIKÓW SZKOLENIA:

indywidualne (mała grupa)  1-3 osoby
indywidualne (duża grupa)  8-10 osób
grupowe (dla firm i instytucji)  8-10 osób

JAKIE KORZYŚCI DAJE TO SZKOLENIE ?

e-Citizen został zaprojektowany tak, aby pomagać użytkownikom wykorzystywać Internet w maksymalnym stopniu poprzez wyjaśnienie reguł jego działania oraz pokazanie jak można go wykorzystywać w wielu zastosowaniach. Zawiera tematykę dotyczącą załatwiania spraw urzędowych, znajdowania informacji, robienia zakupów, a także komunikowania się z rodziną i przyjaciółmi za pośrednictwem Internetu.

JAKIE KOMPETENCJE UZYSKASZ PO SZKOLENIU I ZALICZENIU EGZAMINU ?

Zaliczenie egzaminu z tego modułu potwierdza następujące kompetencje Uczestnika:

• Znajomość sprzętu i oprogramowania
• Nabycie umiejętności związanych z przetwarzaniem plików oraz folderów a także pracą z ikonami i oknami na ekranie komputerowym
• Nauczenie tworzenia prostych dokumentów, przeglądania stron internetowych i posługiwania się pocztą elektroniczną
• Wyszukiwanie informacji z szerokiego zakresu źródeł internetowych używając przeglądania i kluczowych technik wyszukiwania oraz zachowywanie informacji w użytecznym formacie
• Znajomość zagadnień i ryzyka powiązanego z internetem (wiarygodność informacji, bezpieczny dostęp, wirusy, spam, środki bezpieczeństwa danych osobowych, rodzicielska kontrola dostępu)
• Umiejętność poruszania się po stronach internetowych, usługach on-line w obszarach wiadomości, administracji, konsumenckich, podróży, oświatowo-szkoleniowych, zatrudnienia, zdrowia, grupy interesu i biznesu
• Realizowanie codziennych zadań takich jak kupowanie CD lub książek, płacenia rachunków, bankowości on-line albo dokonywać rezerwacji turystycznych
• Swobodne korzystanie z różnorodnych serwisów informacyjnych i realizowanie różnych zadań: wypełnianie druku zeznania podatkowego, dowiadywanie się o nowych aktach prawnych, składanie podania o pracę, zapisania na kurs, umawianie się na wizytę u lekarza albo uczestniczenie w forum dyskusyjnym on-line
• Znajomość zagadnień i zagrożeń powiązanych z korzystaniem z internetu (np. zagrożenia w transakcjach kartą kredytową i płatniczą)

JAKI JEST PLAN SZKOLENIA ?

OMAWIANE DZIAŁY

 OMAWIANE ZAGADNIENIA

Praca z folderami i plikami

  • Podstawy pracy w systemie Windows
  • Budowa i zmiana wyglądu okna systemu Windows
  • Praca z plikami i folderami na dysku lokalnym

Edytory tekstu

  • Podstawy edycji tekstu
  • Zasady wprowadzania tekstu
  • Formatowanie czcionki i akapitu
  • Formatowanie tabeli
  • Elementy grafiki w edytorze tekstu

Praktyczna obsługa sieci Internet

  • Podstawy działania sieci komputerowych
  • Prawne aspekty dotyczące sieci internetowej
  • Obsługa przeglądarek internetowych
  • Korzystanie z portali internetowych
  • Wyszukiwanie informacji w sieci Internet
  • Zakup i rezerwacja on-line
  • Wyszukiwanie i ściąganie darmowych plików dostępnych w sieci Internet
  • Podpis elektroniczny

Poczta e-mail

  • Zakładanie i konfiguracja skrzynki e-mail
  • Zarządzanie aplikacjami do obsługi poczty elektronicznej
  • Praktyczne umiejętności korzystania z poczty e-mail

*Plan szkolenia może być zmieniony w zależności od potrzeb i możliwości uczestników.

Użytkowanie baz danych (S1)

szkolenie komputerowe 7Na szkoleniu zdobędziesz umiejętności w zakresie podstawowych zasad tworzenia i wykorzystania baz danych, posługiwania się programem do obsługi baz danych, tworzenia i modyfikowania tabel, zapytań, formularzy oraz raportów, budowania relacji między tabelami, wybierania i przetwarzania informacji zawartych w bazie danych oraz używania zapytań i sortowania dostępnych w programie.

ILOŚĆ GODZIN SZKOLENIA: 10 GODZIN (2 dni po 5 godzin)

KOSZT UCZESTNICTWA W SZKOLENIU: od 350 zł /osobę (cena jest uzależniona od liczby uczestników szkolenia i miejsca organizacji)

LICZBA UCZESTNIKÓW SZKOLENIA:

indywidualne (mała grupa)  1-3 osoby
indywidualne (duża grupa)  8-10 osób
grupowe (dla firm i instytucji)  8-10 osób

JAKIE KORZYŚCI DAJE TO SZKOLENIE ?

Zrozumienie koncepcji bazdanych, zdobycie wiedzy w zakresie podstaw projektowania relacyjnych baz danych Microsoft Access. Poznanie zasad obsługi aplikacji bazodanowych, tworzenia kwerend wybierających i funkcjonalnych oraz tworzenia i modyfikacji formularzy i raportów.

JAKIE KOMPETENCJE UZYSKASZ PO SZKOLENIU I ZALICZENIU EGZAMINU ?

Zaliczenie egzaminu z tego modułu potwierdza następujące kompetencje Uczestnika:

• Rozumienie istoty baz danych, ich zasad i obsługi.
• Tworzenie prostej bazy danych i przeglądanie zawartości bazy danych w różnych trybach.
• Tworzenie tabel, definiowanie i modyfikacja pól oraz ich właściwości: wstawianie i edycja danych.
• Sortowanie i filtrowanie bazy danych w celu otrzymania konkretnej informacji z bazy danych.
• Praca z formularzami: tworzenie, modyfikowanie i ich formatowanie.
• Praca z raportami: tworzenie standardowych raportów, przygotowywanie wydruków do dystrybucji.

JAKI JEST PLAN SZKOLENIA ?

OMAWIANE DZIAŁY

 OMAWIANE ZAGADNIENIA

Zarys teorii relacyjnych baz danych

  • normalizacja
  • klucze
  • relacje
  • więzy integralności

Podstawowe czynności w programie

  • otwieranie istniejącej bazy danych
  • tworzenie, zapisywanie i zamykanie bazy danych
  • dostosowywanie środowiska pracy
  • elementy okna bazy danych Microsoft Access
  • Pomoc Microsoft Access

Podstawowe operacje w tabeli

  • poruszanie się w tabeli
  • dodawanie, modyfikowanie i usuwanie danych w tabeli
  • sortowanie i filtrowanie danych

Projektowanie tabeli

  • dobór typów i rozmiaru pól
  • indeksy
  • sprawdzanie poprawności
  • pola wymagane
  • maski wprowadzania
  • tworzenie relacji
Budowa i obsługa formularzy w Microsoft Access
  • tworzenie prostych formularzy
  • poruszanie sie w formularzu
  • przełączanie sie pomiędzy widokami formularza
  • dodawanie, edycja i usuwanie rekordów
  • zatwierdzanie i cofanie zmian w rekordzie
  • sortowanie
  • filtrowanie
  • narzędzie znajdź
  • pole kombi na formularzu do wprowadzania danych - wygoda i poprawność danych
Kwerendy Microsoft Access
  • projektowanie kwerend wybierających (m.in. wybierających niepowtarzalne rekordy i grupująco - sumujące)
  • edycja, uruchamianie i usuwanie kwerend
Praca z raportami
  • tworzenie i modyfikowanie raportów
  • tworzenie poziomów grupowania danych i zastosowanie w nich podstawowych funkcji (SUMA, ŚREDNIA, MINIMUM, MAKSIMUM)
Przygotowanie tabeli, formularza i raportu do wydruku
  • wybór opcji wydruku
  • podgląd i drukowanie

*Plan szkolenia może być zmieniony w zależności od potrzeb i możliwości uczestników.

 

Grafika menedżerska i prezentacyjna (S2)

  szkolenie komputerowe 5Szkolenie to skierowane jest do osób pragnących zdobyć wiedzę dotyczącą użytkowania programu Power Point w celu przygotowywania profesjonalnych prezentacji.

ILOŚĆ GODZIN SZKOLENIA: 10 GODZIN (2 dni po 5 godzin)

KOSZT UCZESTNICTWA W SZKOLENIU: od 350 zł /osobę (cena jest uzależniona od liczby uczestników szkolenia i miejsca organizacji)

LICZBA UCZESTNIKÓW SZKOLENIA:

indywidualne (mała grupa)  1-3 osoby
indywidualne (duża grupa)  8-10 osób
grupowe (dla firm i instytucji)  8-10 osób

JAKIE KORZYŚCI DAJE TO SZKOLENIE ?

Na szkoleniu zdobędziesz umiejętności posługiwania się programem komputerowym do tworzenia prezentacji, formatowania, modyfikacji i przygotowania prezentacji z zastosowaniem różnych układów slajdów z przeznaczeniem do wyświetlania i drukowania, kopiowania i przenoszenia tekstu, obrazów, rysunków i wykresów w obrębie danej prezentacji i pomiędzy otwartymi prezentacjami, wykonywania zadań związanych z edycją obrazów, wykresów i rysunków oraz stosowania różnych efektów przejść pomiędzy slajdami.

JAKIE KOMPETENCJE UZYSKASZ PO SZKOLENIU I ZALICZENIU EGZAMINU ?

Zaliczenie egzaminu z tego modułu potwierdza następujące kompetencje Uczestnika:

• Praca z prezentacjami i zapisywanie ich w różnych formatach.
• Korzystanie z wbudowanych opcji systemu pomocy w celu zwiększenia wydajności pracy.
• Znajomość widoków prezentacji i praca z nimi, stosowanie wzorców slajdów oraz zapisywanie prezentacji w różnych formatach.
• Praca w prezentacji z tekstem: edycja i formatowanie go.
• Tworzenie prezentacji zgodnie z obowiązującymi zasadami dobrej prezentacji.
• Tworzenie, modyfikowanie i formatowanie wykresów jako graficzna metoda prezentacji informacji.
• Wstawianie i edycja rysunków, zdjęć i innych obiektów graficznych.
• Stosowanie animacji i efektów w prezentacji.
• Używanie narzędzi do sprawdzania poprawności językowej prezentacji.

JAKI JEST PLAN SZKOLENIA ?

OMAWIANE DZIAŁY

 OMAWIANE ZAGADNIENIA

Pierwsze kroki

  • otwieranie zapisanej prezentacji
  • zapisywanie prezentacji pod inną nazwą i w innym formacie
  • ustawienia programu (widoki, paski narzędzi)
  • pomoc programu PowerPoint.

Tworzenie nowej prezentacji

  • dodawanie, usuwanie, kopiowanie i przenoszenie slajdów
  • zmiana układu slajdu
  • tworzenie prezentacji według szablonu.

Definiowanie własnego szablonu

  • typy wzorców
  • wstawianie i usuwanie obrazu, rysunku do wzorca slajdu
  • opracowanie tła
  • edytowanie stopki.

Wstawianie i formatowanie tekstu

  • zastosowanie pól tekstowych
  • formatowanie czcionki i akapitu
  • widok konspektu
  • zastosowanie listy numerowanej i wypunktowanej.

Wykorzystanie multimedialnych elementów w prezentacji

  • wstawianie i formatowanie obiektów clipart
  • osadzanie plików graficznych, dźwiękowych oraz video
  • tworzenie i modyfikowanie własnych rysunków, tabel, wykresów, diagramów, schematów
  • hiperłącza.

Animowanie obiektów

  • wprowadzanie efektów specjalnych
  • synchronizacja animacji.
Przygotowanie i drukowanie prezentacji
  • sprawdzanie pisowni
  • dodawanie notatek
  • drukowanie prezentacji i materiałów informacyjnych
  • uruchamianie prezentacji.

*Plan szkolenia może być zmieniony w zależności od potrzeb i możliwości uczestników.

Arkusze kalkulacyjne (B4)

szkolenie komputerowe 4Szkolenie to pozwala zdobyć wiedzę dotyczącą opracowywania danych w arkuszu kalkulacyjnym Excel.

ILOŚĆ GODZIN SZKOLENIA: 10 GODZIN (2 dni po 5 godzin)

KOSZT UCZESTNICTWA W SZKOLENIU: od 350 zł /osobę (cena jest uzależniona od liczby uczestników szkolenia i miejsca organizacji)

LICZBA UCZESTNIKÓW SZKOLENIA:

indywidualne (mała grupa)  1-3 osoby
indywidualne (duża grupa)  8-10 osób
grupowe (dla firm i instytucji)  8-10 osób

JAKIE KORZYŚCI DAJE TO SZKOLENIE ?

Na szkoleniu zdobędziesz umiejętności związane z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego i wiedzę na temat tworzenia, formatowania, modyfikacji i zastosowania arkusza w wybranych obszarach zastosowania, tworzenia standardowych formuł matematycznych i logicznych, używając podstawowych funkcji matematycznych, statystycznych i logicznych oraz tworzenia i formatowania wykresów.

JAKIE KOMPETENCJE UZYSKASZ PO SZKOLENIU I ZALICZENIU EGZAMINU ?

Zaliczenie egzaminu z tego modułu potwierdza następujące kompetencje Uczestnika:

• Praca z arkuszami kalkulacyjnymi i zapisywanie ich w różnych formatach.
• Korzystanie z wbudowanych opcji systemu pomocy w celu zwiększenia wydajności pracy.
• Wstawianie danych do komórek, tworzenie list różnymi metodami.
• Wybieranie, sortowanie, kopiowanie, przesuwanie i usuwanie danych.
• Tworzenie formuł matematycznych i korzystanie ze standardowych funkcji wbudowanych w aplikację, rozpoznawanie błędów w formułach.
• Formatowanie liczb i tekstu w arkuszach.
Wybieranie, tworzenie i formatowanie wykresów będących ilustracją informacji liczbowych w arkuszu. Dostosowywanie ustawień strony.
• Sprawdzanie i poprawa błędów przed finalnym wydrukiem arkusza.

JAKI JEST PLAN SZKOLENIA ?

OMAWIANE DZIAŁY

 OMAWIANE ZAGADNIENIA

Pierwsze kroki

  • tworzenie nowego pliku
  • zapisywanie na dysku
  • otwieranie zapisanych dokumentów
  • zapisywanie dokumentu pod inną nazwą i w innym formacie¬
  • elementy okna programu Excel
  • ustawienia programu (widoki, paski narzędzi)
  • poruszanie się po skoroszycie
  • pomoc MS Excel.

Podstawowe operacje na danych

  • wprowadzanie i edycja wszystkich typów danych
  • zaznaczanie komórek, wierszy i kolumn
  • czyszczenie zawartości komórek
  • kopiowanie i przenoszenie danych
  • szukanie i zamiana.

Podstawowe operacje na arkuszach

  • wstawianie nowego arkusza
  • zmiana nazwy arkusza
  • usuwanie arkusza
  • kopiowanie i przenoszenie arkusza.

Formatowanie

  • wykorzystanie autoformatowania
  • formatowanie liczbowe, walutowe, procentowe, tekstowe
  • obramowanie i cieniowanie komórek
  • zmiana koloru i położenia tekstu
  • zastosowanie Malarza Formatów.

Formuły i funkcje

  • zagadnienia budowania, edycji i kopiowania formuł
  • omówienie wszystkich trybów adresowania
  • wykorzystanie podstawowych funkcji MS Excel
  • wykorzystanie wybranych funkcji wbudowanych Excela
  • analiza formuł (Inspekcja).

Operacje na listach danych

  • sortowanie
  • filtrowanie danych przy wykorzystaniu Autofiltru.
Wykresy i grafika
  • korzystanie z Kreatora wykresów
  • modyfikowanie wykresów.
Ustawienia strony i przygotowanie dokumentu do wydruku
  • formatowanie i podział stron do wydruku
  • tworzenie nagłówka i stopki
  • podgląd i drukowanie zawartości arkusza.

*Plan szkolenia może być zmieniony w zależności od potrzeb i możliwości uczestników.